5. Intersport Túranap útvonal leírás és szinttérkép

A tervezett útvonal változhat!

Rövidtáv | Középtáv | Hosszútáv

Rövidtáv

5. Intersport túranap szinttérkép - rövidtáv

Az iskola udvarából kilépve jobbra fordulunk, a Dózsa György út melletti járdán haladunk, majd kb. 150 m után jobbra fordulunk a Kert soron. Az utca végén balra, a Márton utcán folytatjuk utunkat, ami elvezet minket a Hegyalja utcáig, ahol jobbra fordulunk, és elindulunk föl, a kőbánya felé. Az utca tetején jobbra kanyarodunk a Rókavár utcába, és kb. 50 m után balra befordulunk, a Bérctető utcába. Az utca végén, miután a füves rézsűt is megmásztuk, jobbra fordulunk a Gyöngyvirág utcán, és kb. 10 m megtétele után a P háromszög turistajelzést követve balra bekanyarodunk az ösvényre, ami elvezet minket a kőbánya bejáratánál lévő sorompóig, ahol utunkat jobbra fordulva folytatjuk tovább, a kőbánya belseje felé. Itt a bánya szintjein keresztül végig a P háromszöget követjük, a bánya teteje után néhány száz méterrel elérjük a P- jelzést, amin balra kanyarodunk. A Róka-hegy platóján kanyarog az ösvény a talpunk alatt, végig kövessük a P- jelzést és a szalagozást.
Amikor kiérünk a nyílt területre elénk tárul a Kevélyek látványa. A József-hegy oldali nyaralók kerítése mellett haladunk tovább, majd hamarosan az ürömi műútnál találjuk magunkat.(3,64 km 124m szintemelkedés). Figyeljünk a forgalomra és óvatosan keljünk át az úton! Ismét emelkedni kezd az út és egyenetlen-köves felületen botladozhatunk egészen a Kő-hegyi bánya bejáratáig ahol az első ellenőrző pontot találjuk (5.05 km 238m ). FIGYELEM, ÚTVONALVÁLTOZÁS! Ha a rövidtávot teljesítjük innen a már ismert P- jelzésen újra átkelünk az aszfaltos úton, majd kb. 350m után balra kanyarodunk a P+ jelzésre. 500m után egy hármas elágazásban egy kovácsoltvas kapunál a jobb oldali utat, az Árok utcát választjuk, ezen ereszkedünk a város felé. Az utca vége előtt nem sokkal jobbra fordulunk a Rézüst utcába, felkaptatunk egy meredek emelkedőn, majd balra térünk az Óbor utcába. A Tamás utcai urnatemető után jobbra, majd az első lehetőségnél balra kanyarodunk, átkelünk egy aszfaltos úton és egy keskeny aszfaltos ösvényen megyünk 20 métert. Elérjük a Mező utcát, aminek a jobb oldalán lévő parkot a magasfeszültségű oszlop irányába átlósan keresztezzük a szalagozás mentén. A park után, a sportpálya és az elektromos telep közötti kis ösvényen végigmenve kiérünk az aszfaltos út előtti drótkerítésig, itt a kis töltés tetején futó ösvényen jobbra kanyarodunk, kb. 200m után balra meglátjuk az iskola hátsó kapuját és a célt. (10.1 km, 256 m).(10.1 km 256 m).

Középtáv

5. Intersport túranap szinttérkép - középtáv

Amikor kiérünk a nyílt területre elénk tárul a Kevélyek látványa. A József-hegy oldali nyaralók kerítése mellett haladunk tovább, majd hamarosan az ürömi műútnál találjuk magunkat.(3,64 km 124m szintemelkedés). Figyeljünk a forgalomra és óvatosan keljünk át az úton! Ismét emelkedni kezd az út és kellemetlenül egyenetlen-köves felületen botladozhatunk egészen a Kő-hegyi bánya bejáratáig ahol az első ellenőrző pontot találjuk.(5.05 km 238m ).
A P- jelzésen folytassuk utunkat! Az Ezüst-Kevély oldalából gyönyörű kilátás nyílik Pilisborosjenőre és az Egri várra. Nézzünk körül! Hamarosan a Po jelzés keresztezi utunkat (6,75 km) de mi ne tántorodjunk el, hiszen vár a Nagy-Kevély csúcsa, utunk legmagasabb pontja (7.59 km 440 m), 534 m magasságban. Sajnos a csúcson álló kilátó már lassan az enyészeté lesz. Elhagyva a csúcsot lejteni kezd az ösvény és hamarosan a Kevély-nyeregbe érünk a második ellenőrzőpontra (8.43 km 440 m).
A pecsételés után visszafelé a K- jelzésen megyünk tovább, hamarosan az ösvény mellett láthatjuk a Nagy-kevélyi kőfülkét. A bátrabbak felmászhatnak a barlang bejáratához. Egy kőgörgeteges ereszkedés után előbb a Z- majd a S- jelzés hagy el minket, mi továbbra is a K- jelzést kövessük jobbra, lefelé a nyílegyenes irtáson. Nemsokára elérünk egy szekérutat, itt a K- balra fordul, mi ne tegyük! Kövessük a szalagozást és hamarosan az egri várnál találjuk magunkat (9.95 km 440 m). Meglepve tapasztaljuk, hogy a vár filmen teljesen másképp nézett ki! Újabb ellenőrzőpont valamint 10:00 és 15:00 között óránként középkori lovagi játékok várnak minket itt.
A szalagozást követve megcsodálhatjuk a Teve-sziklát. Nem is kell nagy fantázia, hogy meglássuk a tevét a furcsa formájú kövekben. Ezután a szalagozást követve megcélozzuk Pilisborosjenő templomtornyát, a települést a Fő utcán érjük el, ezen haladunk míg utunk keresztezi a Po jelzést. (11.95 km 484 m ) Itt balra fordulunk a Templom utcára. Még mielőtt elérjük a templomot jobbra térünk a murvás Iskola utcára. Balra tartva elhaladunk a temető mellett. A temető után egyenesen a Kőfuvaros utcán folytatjuk utunkat. Az utca felső végén, jobbra kis szűk ösvény indul az erdőbe. Bátran kövessük, elvezet minket a Kő-hegyi ellenőrzőpontig. (13.28 km 594 m).
FIGYELEM, ÚTVONALVÁLTOZÁS!Ha a középtávot teljesítjük, innen a már ismert P- jelzésen újra átkelünk az aszfaltos úton, majd kb. 350m után balra kanyarodunk a P+ jelzésre. 500m után egy hármas elágazásban egy kovácsoltvas kapunál a jobb oldali utat, az Árok utcát választjuk, ezen ereszkedünk a város felé. Az utca vége előtt nem sokkal jobbra fordulunk a Rézüst utcába, felkaptatunk egy meredek emelkedőn, majd balra térünk az Óbor utcába. A Tamás utcai urnatemető után jobbra, majd az első lehetőségnél balra kanyarodunk, átkelünk egy aszfaltos úton és egy keskeny aszfaltos ösvényen megyünk 20 métert. Elérjük a Mező utcát, aminek a jobb oldalán lévő parkot a magasfeszültségű oszlop irányába átlósan keresztezzük a szalagozás mentén. A park után, a sportpálya és az elektromos telep közötti kis ösvényen végigmenve kiérünk az aszfaltos út előtti drótkerítésig, itt a kis töltés tetején futó ösvényen jobbra kanyarodunk, kb. 200m után balra meglátjuk az iskola hátsó kapuját és a célt. (18.33 km 612 m).

Hosszútáv

5. Intersport túranap szinttérkép - hosszútáv

A P- jelzésen folytassuk utunkat! Az Ezüst-Kevély oldalából gyönyörű kilátás nyílik Pilisborosjenőre és az Egri várra. Nézzünk körül! Hamarosan a Po jelzés keresztezi utunkat (6,75 km) de mi ne tántorodjunk el, hiszen vár a Nagy-Kevély csúcsa, utunk legmagasabb pontja (7.59 km 440 m ), 534 m magasságban. Sajnos a csúcson álló kilátó már lassan az enyészeté lesz. Elhagyva a csúcsot lejteni kezd az ösvény és hamarosan a Kevély-nyeregbe érünk a második ellenőrzőpontra (8.43 km 440 m).
Itt a K- -ra váltunk és jobbra lefelé, Csobánka irányába folytatjuk utunkat. Egy meredek lejtő után széles szekérúton haladunk, nem nehéz követni az utat. Az erdőből kiérve elénk tárul az Oszoly és Csobánka képe. Rövid vágta után az Ózon camping maradványait "csodálhatjuk meg". Újabb közúti átkelés következik a csobánkai temetőnél (11.2 km 448 m). A temetőben levő csapnál feltölthetjük kulacsainkat. Tovább gyalogolunk a K- jelzést követve. Balra elhagy minket a K kerékpár jelzés (12.65 km), itt jobbra tartunk, kikerüljük a sorompót és a K- jelzésen haladunk tovább. 450m után jobbra elhagyjuk a dózerutat a K-Z- jelzésen és egy meredek lejtőn érjük el a Szent-kutat, ami egyben harmadik ellenőrzőpontunk is (13.54 km 500 m). Lent a pumpálós kútnál újra megtölthetjük a kulacsainkat.
A Z- jelzést követve érünk el Csobánkára, elhagyjuk a buszvégállomást, egy darabig az úttal párhuzamosan a bal oldalon követ bennünket a Dera-patak. Hamarosan beérünk Csobánka főterére (15.97 km 513 m). Utunkat innen jobbra a Bem utcán, a P+ jelzésen folytatjuk, hamarosan jobbra térünk, megmászunk egy lépcsősort és balra haladunk felfelé az aszfaltos úton, ami kivezet minket Csobánkáról. 16,6 km-nél, egy kék nyomós kútnál jobbra elhagyjuk a P+ jelzést, egy kis ösvényen az erdőbe térünk, és a szalagozást követjük. 250m mászás után jobbra, 20m után balra térünk, majd 40m után elérjük a K- jelzést, amin ma már jártunk. Korábbi útvonalunkkal ellentétes irányba, balra indulunk tovább. 250m múlva elérjük a S- jelzést, ezen jobbra indulunk fel a Kis-Kevély csúcsa felé. 350 m után felérünk a Mackó barlanghoz, itt pihenjünk meg egy kicsit, a mászás nehezén már túl vagyunk. A barlang előtt balra továbbra is felfelé folytatjuk utunkat a S- jelzésen. 800m múlva újra becsatlakozik balról a K- jelzés, mi jobbra felfelé tartunk és 120 méterrel később újra a Kevély-nyergi ellenőrzőpontunkon vagyunk (19.46 km 776 m). A pecsételés után a K- jelzésen megyünk tovább, hamarosan az ösvény mellett láthatjuk a Nagy-kevélyi kőfülkét. A bátrabbak felmászhatnak a barlang bejáratához. Egy kőgörgeteges ereszkedés után előbb a Z- majd a S- jelzés hagy el minket, mi továbbra is a K- jelzést kövessük jobbra, lefelé a nyílegyenes irtáson. Nemsokára elérünk egy szekérutat, itt a K- balra fordul, mi ne tegyük! Kövessük a szalagozást és hamarosan az egri várnál találjuk magunkat (20.98 km 776 m). Meglepve tapasztaljuk, hogy a vár filmen teljesen másképp nézett ki! Újabb ellenőrzőpont valamint 10:00 és 15:00 között óránként középkori lovagi játékok várnak minket itt.
A szalagozást követve megcsodálhatjuk a Teve-sziklát. Nem is kell nagy fantázia, hogy meglássuk a tevét a furcsa formájú kövekben. Ezután a szalagozást követve megcélozzuk Pilisborosjenő templomtornyát, a települést a Fő utcán érjük el, ezen haladunk míg utunk keresztezi a Po jelzést. (22.98 km 820 m ) Itt balra fordulunk a Templom utcára. Még mielőtt elérjük a templomot jobbra térünk a murvás Iskola utcára. Balra tartva elhaladunk a temető mellett. A temető után egyenesen a Kőfuvaros utcán folytatjuk utunkat. Az utca felső végén, jobbra kis szűk ösvény indul az erdőbe. Bátran kövessük, elvezet minket a Kő-hegyi ellenőrzőpontig. (24.31 km 930 m).
FIGYELEM, ÚTVONALVÁLTOZÁS!Ha a középtávot teljesítjük, innen a már ismert P- jelzésen újra átkelünk az aszfaltos úton, majd kb. 350m után balra kanyarodunk a P+ jelzésre. 500m után egy hármas elágazásban egy kovácsoltvas kapunál a jobb oldali utat, az Árok utcát választjuk, ezen ereszkedünk a város felé. Az utca vége előtt nem sokkal jobbra fordulunk a Rézüst utcába, felkaptatunk egy meredek emelkedőn, majd balra térünk az Óbor utcába. A Tamás utcai urnatemető után jobbra, majd az első lehetőségnél barla kanyarodunk, átkelünk egy aszfaltos úton és egy keskeny aszfaltos ösvényen megyünk 20 métert. Elérjük a Mező utcát, aminek a jobb oldalán lévő parkot a magasfeszültségű oszlop irányába átlósan keresztezzük a szalagozás mentén. A park után, a sportpálya és az elektromos telep közötti kis ösvényen végigmenve kiérünk az aszfaltos út előtti drótkerítésig, itt a kis töltés tetején futó ösvényen jobbra kanyarodunk, kb. 200m után balra meglátjuk az iskola hátsó kapuját és a célt. (29.36 km 948 m).

Fontos tudni!

• A túrán mindenki saját felelősségére vehet részt. A szervezőt kártérítési kötelezettség nem terheli.
  • Amennyiben a túrát feladod, vagy végleg eltévedtél, kérünk, hogy jelezd a legközelebbi ellenőrzőponton, vagy társaiddal üzend meg, esetleg hívd a következő telefonszámot: (06 20) 965 19 66.
  • A túra során ne szemeteljetek, a keletkező szemetet a kijelölt hulladékgyűjtőbe tegyétek!
  • A túrán kérjük a dohányzás mellőzését!
  • Ha elhagyott igazolófüzetet találsz, kérjük, add le a legközelebbi ellenőrzőponton, ha elhagytad, ott érdeklődhetsz róla
  • A mezőny végén sepregető halad.

NÉVADÓ FŐSZPONZOR KIEMELT MÉDIATÁMOGATÓ metropol TÁRSSZPONZOR Mckinley_logo Horalky_logo MÉDIATÁMOGATÓ Funzine TÁMOGATÓ