Nyári hógolyózás a Tátrában

Néha érdemes a futás mellett keresztedzésként más sportágat is kipróbálni. A Turista Magazin cikkét elolvasva biztosan kedvet kapsz a túrázáshoz.

Részlet a cikkből:

A tátrai téli zárlat végét követő júniusi hétvégén ismét összeállt kis csapatunk, és a Téry menedékház meghódítását tűzte ki célul. Természetesen pénteken még csodás idő volt, napsütés és meleg, szombaton viszont leesett a nyári hó 1900 méter körül, így vasárnap a túrán megtapasztalhattuk, milyen is nyáron hógolyózni.

A menetrend a szokásos volt, hajnali 4-kor indultunk Miskolcról, és meg sem álltunk a dobsinai kilátóig. Ezúttal igazán pazar látvány tárult a szemünk elé, ugyanis a felhők úgy gondolták, aznap reggel lustálkodnak kicsit, és nem szállnak fel túl korán a völgyből. Így gyönyörködhettünk benne, ahogy lágy takaróként borítják be az alacsonyabban fekvő területeket. Természetesen elkészült az első kötelező csoportkép is, és folytattuk tovább az utunkat Ótátrafüredre.

Onnan siklóval mentünk fel a Tarajkára, és elindultunk a piros jelzésen a Zamkovszky-menedékház felé. Az út elején az időjárás egész kegyes volt hozzánk, néha még a nap is előbújt a felhők mögül, és a hőmérséklet is kellemes volt. Kicsit bosszankodtam is, hogy minek cipelem a télikabátom, amikor semmi szükség sincs rá. A menedékháznál természetesen elkészült a következő csoportkép is, és egy pici pihenő után a zöld jelzésen folytattuk tovább a túrát a Téry menedékházig.

Nem tettünk meg nagy utat, amikor ismét sikerült olyan ködöt kifognunk, amitől jóformán az orrunknál sem láttunk tovább. Engem viszont még így is teljesen elvarázsolt ez a kedves kis lankás völgy, amin végighaladtunk. Útközben az esőkabát és a táskavédő is előkerült, mert a köd mellé elkezdett szemerkélni az eső is. Időnként fantasztikus látványban volt részünk, ha figyeltünk, és észrevettük, ahogy épp előbukkan egy-két óriási sziklatömb a köd mögül, de sajnos az időjárás miatt nem volt részünk túl sok látnivalóban az út során.

A sziklafal elejéig különösebb problémáim nem voltak, ott viszont kicsit talán még örültem is, hogy nem látom, mennyi út vár még rám a havas sziklákon, a meredek kaptatón.

A teljes cikket az alábbi linken olvashatod: http:www.turistamagazin.hu/nyari-hogolyozas-a-tatraban.html