Jótékonysági csúcsot is hozott a Telekom Vivicittá Városvédő Futás

Az áprilisi futóünnep a 31 300 nevező mellett még egy csúcsteljesítménnyel büszkélkedhet. Az idei Telekom Vivicittá Városvédő Futáshoz köthető pénzbeli adományok összege a tavalyi 21,1 millió Ft-ot jócskán meghaladva, 25,1 millió Ft-ot lett. Köszönet a csatlakozó szervezeteknek, az adománygyűjtő futóknak, támogatást nyújtó cégeknek és persze az adakozó kedvű egyéni adományozóknak.

Rendezvényünk két napján a helyszínen is találkozhattatok karitatív partnereink standjaival. Ezek életteli sokszínűsége, derűje, sokat hozzátett a fesztiválhangulathoz. Az adománygyűjtő, vagy karitatív célt hirdető mezben demonstráló futók, résztvevők száma elérte a 2000 főt ezen a hétvégén. A 11 kitelepült szervezet standján a két nap alatt összesen 180 önkéntes dolgozott.
Alábbi összefoglalónkban az részletes eredmények mellett a partnereinktől kapott fotóalbumokat is elérhetővé tettük, a szervezet nevére kattintva nézegetheted ezeket.

  • A Bátor Tábor Alapítvány sportkössége az Élménykülönítmény. Tavaly a Bátor Tábor több, mint 1000 daganatos és krónikusan beteg gyereket és családjait fogadta táboraiban, hogy gyógyító élményeken keresztül megváltoztassa az életüket. A tavalyi 6,5 milliós gyűjtésüket megduplázva idén 13,5 millió Ft adományt gyűjtött az értük futó több mint 80 sporttársunk.

  • A Csömöri Kulturális Összeesküvés - VAKmerő kihívás - az olvasás és a kultúra szeretetét hirdette. 2019-ben a látássérültek hangoskönyvtárát szeretnék fejleszteni rekordszámú önkéntes toborzásával. A Telekom Minicittá I. futamán 158 futójuk népszerűsítette céljaikat, köztük Finy Petra és Kalapos Éva Veronika írónők is.A szombati nap egyik legnépszerűbb standja volt az övék, ahová a "Láthatatlan kiállítás" is kitelepült.

  • A helyszínen mindkét versenynapon működött a Jótékonyha, a Magyar Élelmiszerbank jótékonysági büféje. Aki itt vásárolt élelmiszeradományok célba jutásához járult hozzá, hiszen a Jótékonyha minden 100 Ft nyeresége mintegy 3000 Ft értékű adomány célba juttatásában segít. A két nap alatt realizált 400 000 Ft nyereség összesen 12 000 000 Ft élelmiszeradományt juttat célba! Az egyesület 31 önkéntese dolgozott a büfében, kínálatuk sztárja a hot-dog és a palacsinta vol, utóbbiból több mint 1000 darabot sütöttek.

  • Az Őrzők Alapítvány - orvosi műszerek vásárlásával segíti a Tűzoltó utcai Gyermekklinikán kezelt gyermekek hatékony gyógyítását. Egy korszerű köhögtetőgép készlet megvásárlásához gyűjtöttek most támogatást, amely a légúti váladék felköhögésére önállóan képtelen beteg gyermekeken segít. A műszer megvásárlásához most 64 000 Ft jött össze.

  • A Pálferi Karitász - Az idei évben a Világszép Alapítvány által támogatott fiatalok segítését tűzte ki célul. Szombaton csatlakozott hozzájuk a karizmatikus katolikus pap Pál Feri atya is. 19 adománygyűjtő futójuk 310 000 Ft-tal járult hozzá céljaikhoz.

  • A Sportos Cukorbetegekért Egyesület célja egy-egy 12.000 Ft értékű Diabétesz Alap Szűrőcsomag eljuttatása minél több kiválasztott gyermekorvosi rendelőbe, amivel a diabétesz korai felismerését segíti.Követeik 300 000 Ft-ot gyűjtöttek, azaz, 25 rendelőbe juthat el a fontos műszer.

  • A SUHANJ! Alapítvány - 2016 nyarán megnyitotta SUHANJ! Fitness-t, hazánk első integratív, teljes mértékben akadálymentes, épek és fogyatékkal élők számára egyaránt nyitott edzőtermét és futóklubját a Margitszigettől 300 méterre, amit két év alatt kezdenek kinőni. Ennek bővítésére gyűjtöttek a Vivicittán szép eredménnyel: a 71 SUHANGYAL -adománygyűjtő futó- és a helyszíni adományozás összesen 1,2 millió Ft-tal járul hozzá a terveik megvalósításához. A SUHANJ! szurkolói a pálya mellett is mindenkit biztattak
    A szombati nap egyik legszebb mozzanata volt a hagyományos SUHANJ! Futam, amelyen rekordszámú, csaknem 700 fogyatékkel élő és ép sporttársunk tette meg együtt a 940 m-es távot.

  • A Szent Márton Gyermekmentő Szolgálat évente körülbelül 4800 esetet látnak el speciális járműveik. Ezen a versenyen 71 Futónagykövetük transzport lélegeztetőgép megvásárlásához gyűjtött 2,7 millió Ft-ot. Szurkolóikkal a pálya mellett i 2 helyen is találkozhattatok.

  • Az UNICEFjótékony futókövetei olyan hősök voltak, akik a nagyszerű sportteljesítmény mellett adománygyűjtőként a nehéz sorsú gyermekekért is felelősséget vállalnak. Velük futott, nekik gyűjtött 38 követük mellett Fördős Zé népszerű gasztroblogger is. A szervezet követei összesen 1,6 millió Ft adományt gyűjtöttek.

A névadó szponzor szerepvállalása

  • A Telekom a idén tettrekészséget, a kifogások elhagyását és az aktív részvételt ösztönözte, ezt az üzenetet erősítve a vállalat idei CR aktivitásával is: 1 millió forint adományt ajánlott fel a Suhanj! Alapítvány javára. Az alapítvány által közvetített értékek egyeznek az általuk is hangsúlyozott üzenetekkel és a tettrekészséggel. Az alapítvánnyal közösen készült fel a versenyre a Telekom idei kampányarca, Lukoviczki Réka, a "Robotlány".

  • A Telekom munkatársai a nevezési díjaikat adományként felajánlhatták fel a Hello Holnap! applikációkedvezményezettjei - az Autistic Art Alapítvány, Felelős Gasztrohős, Humusz Szövetség, Patrónus Ház, Suhanj! Alapítvány, a JÖN Alapítvány, a Menhely Alapítvány, a NEO Magyar Segítőkutya Egyesület- részére. A felajánlott nevezési díjak összege elérte a 800 000-, Ft-ot.

A kiemelt társszponzor szerepvállalása

  • Az esemény hivatalos ásványvize, a Szentkirályi "Szívünkben a szupererőnk" elnevezésű kampány során a Szentkirályi jóvoltából a futók összesen 2 millió forinttal támogatták a Heim Pál Gyermekkórház Fejlesztéséért Alapítványt, a Magyar Bohócok a Betegekért Alapítványt és a Dévény Anna Alapítványt.

Nem települt ki az eseményre, de adománygyűjtő futókkal jelen volt az eseményen a Habitat for Humanity és a Mentorautó-programot patronáló VONESZO Alapítvány is, a két szervezet céljaira 700 000 Ft-ot futottak össze követeik.

A BSI jótékonysági sportcipő és sportruha gyűjtése a verseny helyszínén mindkét napon a BSInfó sátornál zajlott. Az itt összegyűlt adományokat és a rajtban hagyott több zsáknyi sportruhát a Magyar Vöröskereszt juttatja el a rászorulókhoz.

fb share