Edzés után igyon csokis tejet!

Egy igazi kiadós és fárasztó edzés után mi lehet a legjobb frissítő? A megoldás a csokis tej! Althea Zanecosky pennsylvaniai táplálkozási szakértő szerint a csokis tej a legjobb testedzés után.

Sokan a vizet választják, mások pedig az izo- és sportitalokat kedvelik, amelyek elektrolitok segítségével csökkentik a sportolás közben kialakult víz- és szénhidráthiányt. - mondta a szakember.

A testnek azonban másra is szüksége van egy nehéz edzés után. A fehérjék pótlása legalább olyan fontos, mint a szénhidrátoké. Erre pedig a csokoládés tej a legalkalmasabb - nyilatkozta Ms. Zanecosky. A csokis tejben rengeteg a kalcium, emellett minden mást is tartalmaz, amire az embernek szüksége lehet egy kiadós edzés után. Minden megtalálható benne: fehérje az izmoknak, szénhidrát az energia pótlására, folyadék és ásványanyagok a kiszáradás ellen.

Természetesen a víz is kiváló a folyadék pótlására, azonban a csokis tejben található szénhidrátok a szervezet energiaforrásait is gyorsan feltöltik. - fogalmazott a szakértő, akinek ötlete Amerika-szerte kedvező fogadtatásra talált. Egy philadelphiai középiskolában máris kötelezővé tették a csokis tej fogyasztását a sportolók számára az edzések után.

Joan Hunter hosszútávfutó is szívesen váltott. Eddig csakis mesterséges úton előállított energiaitalokat ittam, most pedig csokis tejet. Mit ne mondjak, elég könnyen ment a váltás. - mondta a sportoló. A csokis tej abban különbözik a hagyományos tejitaloktól, hogy extra cukrot tartalmaz, amely kiválóan alkalmas a szénhidrátok pótlására. A csokis tej elkészítéséhez azonban érdemes alacsony zsírtartalmú vagy zsírmentes italt választani, így ugyanis könnyen csökkenthető a plusz bevitt kalóriák mennyisége.

Forrás: Medipress

fb share