Egy francia futó cikke a 25. SPAR Budapest Nemzetközi maratonról

Jean-Loup Fenaux francia futó cikke a 25. SPAR Budapest Nemzetközi maratonról

Szeptember előző hétvégéjét Budapesten töltöttem a feleségemmel és a gyerekeimmel, hogy részt vegyek a 25. SPAR Budapest Nemzetközi Maratonon.

A város
Magyarország fővárosát, Budapestet, a Duna szeli ketté. Nyugatra fekszik Buda a hegyeivel, keletre pedig Pest a hosszú sugárútjaival és üzleteivel.
Az Operaház közelében laktunk egy szállodában. Az elhelyezkedése nagyon kényelmesnek bizonyult, mert a környék igen életteli, és eléggé a központban van, autóbusszal és metróval egyaránt könnyen megközelíthető.
Budapest egy olyan város, ahol jólesik az utcákon és parkokban sétálni. Az építészet igen gazdag és sokszínű. Ha elfáradtál a sétában, mindig fel tudsz szállni egy buszra vagy egy villamosra.
Mivel szombaton napos idő volt, elsétáltunk a Gellért-hegyhez. A kilátás a hegy tetejéről egyszerűen csodálatos, innen belátható az egész város. A Duna és a pesti rész a lábaid előtt fekszik.
A közeli Várhegy, a számtalan múzeumával szintén megér egy látogatást (Budai Vár, Nemzeti Galéria, Budapest Történeti Múzeum, Zenetörténeti Múzeum, Hadtörténeti Múzeum...).
A Dunát hét híd köti össze a város szívében, ezek közül a leghíresebb és a legszebb a Lánchíd, a legrégebbi a városban. A verseny során lesz alkalmunk átfutni rajta.
Ha Budapesten jársz, mindenképpen muszáj ellátogatnod valamelyik termálfürdőbe. Mivel vasárnap nem sokkal a verseny után utaztunk el, nem tudtuk volna kihasználni a Budapest Maraton által nyújtott ingyenes belépőt a Széchényi Fürdőbe. Ezért úgy határoztunk, hogy szombaton délután megyünk el oda.
Az egész napos városnéző séta után igazán felüdítő volt megmártózni a különböző fürdőkben. A bejárt kilométerek eltűntek, és a lábaim már készen is álltak a maratonra.
A fürdők a török kultúra emlékei Budapesten. Termálforrások mellé építették őket, és számos termálmedencét kínálnak, 25-38 fok közötti vízhőmérséklettel.
Ha van időd, masszázst is vehetsz a fürdőkben.

A verseny
Vasárnap reggelre a város sűrű felhők alatt ébredt, a szitálás és eső váltogatta egymást. De a hőmérséklet megfelelő volt, 15 fok körüli. Metróval mentem a starthoz a Hősök teréhez. A metró tele volt a világ különböző országaiból érkezett futókkal. Olyan volt, mintha a szerelvényt csak a maratonistáknak foglalták volna le.
A verseny a Városligetben kezdődik, a Hősök tere mellett. Szóval nagyon jó volt a park utacskáin sétálni, melegíteni a start előtt. A tömeg igen jókedvű volt, és jó érzés volt a részének lenni.
A maratonon több mint 3100 futó vett részt. A maraton első szakasza az Andrássy úton halad, szép fák és gyönyörű klasszikus épületek között, beleértve az Opera házat.
A pesti sugárutakon való rövid tekergés után a folyó partján kötünk ki, ahol a verseny nagy része halad majd.
Néhányan talán unalmasnak találják ezt az útvonalat, de nekem nem tűnt annak. Az autómentes rakparton haladva lehetőségünk nyílik megcsodálni a környező épületek építészetét, többféle látószögből is. Legalább hatszor mentünk el a Parlament épülete mellett, láttuk az épület elejét, hátát, a folyópartról és a túlpartról egyaránt. Minden alkalommal valami újat fedeztem fel az épületen, és egyre jobban tetszett.
A rakparti futás igen sík útvonalat jelent. És ami a legjobban tetszett, hogy futás közben nagyon sok futóval találkozol. Sokkal több futóval osztod meg a versenyzés élményét, mintha csak egyik pontból a másikba futnál. És ha egy ponton úgy érzed, hogy a szembeszél lelassít, akkor ne keseredj el, mert a visszaúton segíteni fog.
A pálya vége felé van néhány emelkedő, mielőtt visszajutunk a Városligetbe, de ezeket könnyű megfutni, és nem vesz el túl sok energiát. Azt gondolom, hogy ez egy olyan verseny, ahol megjavíthatod az egyéni legjobb eredményedet. Mondjuk az én esetemben nem így volt. 4:08 alatt futottam le a versenyt, de most először nem ütköztem abba a bizonyos falba, és nagyon élveztem az egész versenyt. Talán a Széchényi Fürdő mellékhatása.

A szervezés
A verseny különösen jól volt megszervezve. Kiváltképp élveztem a frissítőállomások önkénteseinek barátságosságát és biztatását. Sajnos az idei évben az eső visszatartotta a közönséget attól, hogy kijöjjön drukkolni a pálya szélére, de a frissítősök mindent megtettek, hogy feledtessék velünk az esőt.
A maratonnal egyidejűleg megrendezett váltó igen jó ötlet. Különböző futókkal tölti meg az utcákat, és biztos lehetsz abban, hogy soha nem futsz egyedül a verseny közben.
Különösen tetszett az első maratonistáknak adott rajtszám. Ez egy igazán jó ötlet arra, hogy biztatást kapjanak.
Egyetlen egy javításra szoruló momentum a chip visszaváltás. Vissza kellett sétálnunk a maraton faluba, hogy visszaadjuk a chipet és megkapjuk a letétet. Ezt a sétát a fáradt lábaim szívesen kihagyták volna.
Köszönöm, Judit, hogy meghívtál, hogy vegyek részt ezen a maratonon. Igazán nagy élmény volt számomra az eső ellenére. Azt gondolom, hogy Budapest egy jó hétvégi úticél, ahol a városnézést össze lehet kapcsolni a maraton futással.
Amennyiben szeretnél részt venni a versenyen jövőre, a 26. versenyt október 2-án tartják.