Ismerd meg a 2. Intersport Túranap útvonalait!

A 2. Intersport Túranapon háromféle túratáv közül választhatsz, melyet futva, és gyalog is teljesíthetsz - válassz felkészültségednek megfelelően a három táv közül!

Rövidtáv (10,1 km), Középtáv (18.33 km), Hosszútáv (29.36km) közös szakasz:

Az iskola udvarából kilépve jobbra fordulunk, a Dózsa György út melletti járdán haladunk, majd kb. 350m után jobbra fordulunk a Hegyalja utcára, az utca végén balra a Rókavár utcára, ami hamarosan az Ürömi útba csatlakozik, ahol jobbra fordulunk. Hamarosan egy nyomós kutat hagyunk el, itt töltsük fel vízkészleteinket. Az Ürömi út balra kanyarodik, de mi egyenesen haladunk tovább egy lépcsőn, követve a szalagozást. Nemsokára jobbra térünk, ezt az utat követjük egy sorompóig, ahol balra bemegyünk a kőbányába. Itt a bánya szintjein keresztül végig a szalagozást követjük, majd egy meredeken emelkedő ösvényen elérjük a P- jelzést, amin balra kanyarodunk. A Róka-hegy platóján kanyarog az ösvény a talpunk alatt, végig kövessük a P- jelzést és a szalagozást. Amikor kiérünk a nyílt területre elénk tárul a Kevélyek látványa. A József-hegy oldali nyaralók kerítése mellett haladunk tovább, majd hamarosan az ürömi műútnál találjuk magunkat.( 3.64 km 124m szintemelkedés). Figyeljünk a forgalomra és óvatosan keljünk át ezen a forgalmas úton. Ismét emelkedni kezd az út és kellemetlenül egyenetlen-köves felületen botladozhatunk egészen a Kő-hegyi bánya bejáratáig ahol az első ellenőrző pontot találjuk.(5.05 km 238m ). A rövidtáv innen a már ismert P- térünk vissza a nem is olyan távoli célba. (10.1 km 256 m). Gratulálunk a teljesítéshez!

Középtáv (18.33 km) és Hosszútáv (29.36 km) közös szakasz

Kevély-nyeregig: A P- jelzésen folytassuk utunkat! Az Ezüst-Kevély oldalából gyönyörű kilátás nyílik Pilisborosjenőre és az Egri várra. Nézzünk körül! Hamarosan a Pojelzés keresztezi utunkat (6,75 km) de mi ne tántorodjunk el, hiszen vár a Nagy-Kevély csúcsa, utunk legmagasabb pontja (7.59 km 440 m ), 534 m magasságban. Sajnos a csúcson álló kilátó már lassan az enyészeté lesz. Elhagyva a csúcsot lejteni kezd az ösvény és hamarosan a Kevély-nyeregbe érünk a második ellenőrzőpontra (8.43 km 440 m).

Középtáv (18.33 km) további útvonal Kevély-nyeregtől:

A pecsételés után visszafelé a K- jelzésen megyünk tovább, hamarosan az ösvény mellett láthatjuk a Nagy-kevélyi kőfülkét. A bátrabbak felmászhatnak a barlang bejáratához. Egy kőgörgeteges ereszkedés után előbb a Z- majd a S- jelzés hagy el minket, mi továbbra is a K- jelzést kövessük jobbra, lefelé a nyílegyenes írtáson. Nemsokára elérünk egy szekérutat, itt a K- balra fordul, mi ne tegyük! Kövessük a szalagozást és hamarosan az egri várnál találjuk magunkat (9.95 km 440 m). Meglepve tapasztaljuk, hogy a vár filmen teljesen másképp nézett ki! Újabb ellenőrzőpont valamint 10:00 és 15:00 között óránként középkori lovagi játékok várnak minket itt. A szalagozást követve megcsodálhatjuk a Teve-sziklákat. Nem is kell nagy fantázia, hogy meglássuk a tevét a furcsa formájú sziklákban. Ezután a szalagozást követve megcélozzuk Pilisborosjenő temlomtornyát, a települést a Fő utcán érjük el, ezen haladunk míg utunk keresztezi a Po jelzést. (11.95 km 484 m ) Itt balra fordulunk a Templom utcára. Még mielőtt elérjük a templomot jobbra térünk a murvás Iskola utcára. Balra tartva elhaladunk a temető mellett. A temető után egyenesen a Kőfuvaros utcán folytatjuk utunkat. Az utca felső végén, jobbra kis szűk ösvény indul az erdőbe. Bátran kövessük, elvezet minket a Kő-hegyi ellenőrzőpontig. (13.28 km 594 m) Innen a már ismert P- térünk vissza a nem is olyan távoli célba.(18.33 km 612 m). Gratulálunk a teljesítéshez!

Hosszútáv (29.36 km) további útvonal Kevély-nyeregtől:

Itt a K- -ra váltunk és jobbra lefelé, Csobánka irányába folytatjuk utunkat. Egy meredek lejtő után széles szekérúton haladunk, nem nehéz követni az utat. Az erdőből kiérve elénk tárul az Oszoly és Csobánka képe. Rövid vágta után az Ózon camping maradványait csodálhatjuk meg. Újabb közúti átkelés következik a Csobánkai temetőnél (11.2 km 448 m). A temetőben levő csapnál feltölthetjük kulacsainkat. Tovább gyalogolunk a K- jelzést követve. Balról becsatlakozik a Z- jelzés (12.65 km), itt jobbra tartunk, kikerüljük a sorompót és a Z-K- jelzés kettősén haladunk tovább. 450m után jobbra elhagyjuk a dózerutat és egy meredek lejtőn érjük el a Szent-kutat, ami egyben harmadik ellenőrzőpontunk is. (13.54 km 500 m). Lent a pumpálós kútnál újra megtölthetjük a kulacsainkat. A Z- jelzést követve érünk el Csobánkára, elhagyjuk a buszvégállomást, egy darabig az úttal párhuzamosan a bal oldalon követ bennünket a Dera-patak. Hamarosan beérünk Csobánka főterére(15.97 km 513 m). Utunkat innen jobbra a Bem utcán, a P+ jelzésen folytatjuk, hamarosan jobbra térünk, megmászunk egy lépcsősort és balra haladunk felfelé az aszfaltos úton, ami kivezet minket Csobánkáról. 16,6 km-nél, egy kék nyomós kútnál elhagyjuk a P+ jelzést, egy kis ösvényen jobbra az erdőbe térünk, és a szalagozást követjük. 250m mászás után jobbra, 20m után balra térünk, majd 40m után elérjük a K- jelzést, amin ma már jártunk. Korábbi útvonalunkkal ellentétes irányba, balra indulunk tovább. 250m múlva elérjük a S- jelzést, ezen jobbra indulunk fel a Kis-Kevély csúcsa felé. 350m után felérünk a Mackó barlanghoz, itt pihenjünk meg egy kicsi, a mászás nehezén már túl vagyunk. A barlang előtt balra továbbra is felfelé folytatjuk utunkat a S- jelzésen. 800m múlva újra becsatlakozik balról a K- jelzést, mi jobbra felfelé tartunk és 120 méterrel később újra a Kevély-nyergi ellenőrzőpontunkon vagyunk (19.46 km 776 m). A pecsételés után balra a K- jelzésen megyünk tovább, hamarosan az ösvény mellett láthatjuk a Nagy-kevélyi kőfülkét. A bátrabbak felmászhatnak a barlang bejáratához. Egy kőgörgeteges ereszkedés után előbb a Z- majd a S- jelzés hagy el minket, mi továbbra is a K- jelzést kövessük jobbra, lefelé a nyílegyenes írtáson. Nemsokára elérünk egy szekérutat, itt a K- balra fordul, mi ne tegyük! Kövessük a szalagozást és hamarosan az egri várnál találjuk magunkat (20.98 km 776 m). Meglepve tapasztaljuk, hogy a vár filmen teljesen másképp nézett ki! Újabb ellenőrzőpont valamint 10:00 és 15:00 között óránként középkori lovagi játékok várnak minket itt. A szalagozást követve megcsodálhatjuk a Teve-sziklákat. Nem is kell nagy fantázia, hogy meglássuk a tevét a furcsa formájú sziklákban. Ezután a szalagozást követve megcélozzuk Pilisborosjenő temlomtornyát, a települést a Fő utcán érjük el, ezen haladunk míg utunk keresztezi a Po jelzést. (22.98 km 820 m ) Itt balra fordulunk a Templom utcára. Még mielőtt elérjük a templomot jobbra térünk a murvás Iskola utcára. Balra tartva elhaladunk a temető mellett. A temető után egyenesen a Kőfuvaros utcán folytatjuk utunkat. Az utca felső végén, jobbra kis szűk ösvény indul az erdőbe. Bátran kövessük, elvezet minket a Kő-hegyi ellenőrzőpontig. (24.31 km 930 m) Innen a már ismert P- térünk vissza a nem is olyan távoli célba (29.36 km 948 m). Gratulálunk a teljesítéshez!