Rekordlétszám a 4. Intersport Túranapon!

November 6-án verőfényes napsütés fogadta a 4. Intersport Túranap indulóit a csillaghegyi rajtnál. Több mint 1700 túrázó lepte el a Budáról a Pilisbe vezető turistaösvényeket, hogy teljesítsék a 10,1, 18,33 vagy 29,36 kilométeres távokat. Ilyen még nem volt az esemény történetében!

Idén a rajtszámon elhelyezett vonalkóddal minden induló ideje rögzítésre került. A rajt után az első kihívást a kőbánya szintjeinek megmászása jelentette, de megérte felmászni a kőlépcsőkön, mert innen már szép kilátás nyílt az őszi erdőkre. Az első ellenőrzőpontot a Kő-hegyi bányánál érték el a túrázók, innen a rövidtáv teljesítői visszafordultak a cél felé, a másik két távon indulók a Nagy-Kevély csúcsa felé vették az irányt, köves terepen. A hegy tetejéről gyönyörű kilátás nyílik a környező tájra, a sziklákon sokan megpihentek és frissítettek a napsütésben.

Innen lefelé vitt az út a Kevély-nyeregnél található ellenőrzőponthoz, ahonnan a középtávosok az Egri várhoz tartó lejtőn haladtak tovább, míg a hosszútávon a Szent-kúthoz vezető ösvényt kellett követni. A kúttól Csobánkán keresztül tért vissza az útvonal a nyeregbe.
A várnál a Diósdi Történelmi Bajvívó Egyesület tartott középkori magyar lovagitorna-bemutatót gerellyel, karddal, pajzzsal. Az odasereglett nézők is kézbe foghatták a korhű buzogányokat, íjakat.

Számos résztvevő hozta magával a kutyáját, vidám baráti társaságok, családok fényképezkedtek a különleges formájú Teve-sziklánál a visszaúton.
A cél előtt az utolsó pecsétet ismét a Kő-hegyi bányánál lehetett begyűjteni. Az végső öt kilométer már lejtős volt, így a fáradt vándorok is mosolyogva érkeztek vissza a Csillaghegyi Általános Iskolába.

Az időeredmény rögzítése után az iskola emeletén kapták meg a résztvevők az utolsó pecsétet, a névre szóló emlékoklevelet és a kitűzőt. Ezután lilahagymás zsíros kenyérrel és menzateával lehetett feltölteni a lemerült energiaraktárakat. A túrázók az udvar napsütötte padjain osztották meg egymással élményeiket, és sok helyről hallatszott, hogy jövőre, veletek, ugyanitt!

A középtávot futva is lehetett teljesíteni, itt indultak Kiss Árpádék is.
- Nagyon jó volt, ezentúl csak futok! Terepen még sosem futottunk, egyébként is csak ritkán, bár a SPAR Budapest Maratonon váltóban indultunk. Túrázni, hegyet mászni szoktunk. Mondhatni, leteszteltük magunkat - kell a kondíció!

Öt mosolygós hölgy állt sorba a teljesítést elismerő oklevélért és kitűzőért a rövid táv céljában.
- Ez volt az első teljesítménytúránk, és nagyon élveztük! - mondta Somogyi Éva. - A BSI-nél dolgozik egy barátnőnk és ő vett rá minket az indulásra. Odafelé kicsit nehéz volt a kőfejtőnél, de ez volt a legszebb rész is ebben a ragyogó időben! Mi voltunk a szupernagyik csapata, egy unokával. Alapvetően inkább táncolni szoktunk, túrázni kevésbé, de már most eldöntöttük, hogy a jövő évi Vivicittá gyalogló távjára is be fogunk nevezni!

Adrienn és Norbi kipirulva érkeztek vissza a 29,36 kilométeres hosszú távról.
- Azt hittük, keményebb lesz, hogy később fogunk visszaérni, de nagyon jól ment. Igaz, rákészültünk a múlt hétvégén egy körülbelül 20 kilométeres túrával. A szalagozás teljesen rendben volt, nem tévedtünk el egyszer sem. Úgy döntöttünk, jövőre futva indulunk - idén még félig futva, félig sétálva tettük meg a távot.

A BSI következő eseménye november 19-20-án a 8. Intersport Balaton Maraton és Félmaraton lesz, az idei futószezon záróeseménye.