Tesztprotokoll

TESZTPROTOKOLL 

Mielőtt belevágsz a felkészülésbe, érdemes elvégezned egy tesztet, ami segít az úszótempók meghatározásában, hogy az edzéstervben szereplő tempók számszerűsíthetőek legyenek.

300 m bemelegítés, 4x25 m gyorsuló úszás, pihenők: 30 mp, 200 m laza úszás, 1 perc pihenő, 500 m MAXIMÁLIS SEBESSÉGGEL! és a végén 400 m levezetés.

Az 500 méteres max szakaszt mérd le pontosan, órával.
A leúszott időt, váltsd át másodpercre pl. 10:25-öt úsztál, akkor 60x10+25=625. Ez lesz a kiindulási alap. Ha ezt a számot elosztod öttel, megkapod, hogy átlagosan mennyi idő alatt úsztad le a 100 métert. Jelen esetben ez: 625/5=125 vagyis: 2:05 perc/100 m tempót ad.

Ahhoz hogy megkülönböztessünk 4 fajta úszástempót, ami az edzéstervben szerepel, ez a kiindulási alap.

Adj hozzá ehhez 12 mp-cet, ez lesz lassú tempód: 125+12=137 vagyis 2:17 perc/100 m.
A moderált tempód 5 mp-cel lesz lassabb ennél: 2:10.
A GYORS tempód a teszt átlagtempójánál 5 mp-cel gyorsabb tempó lesz, míg a MAX zónád efelett lesz.

Máris kialakítottunk négyfajta sebességtartományt, amit majd a jövőben fogunk használni. Írd fel egy lapra, memorizáld.

PÉLDAZÓNÁK:

LASSÚ TEMPÓ - 2:17 vagy lassabb
MODERÁLT TEMPÓ - 2:17-2:10
GYORS TEMPÓ - 2:10 felett
MAX TEMPÓ - 2:00, vagy gyorsabb

fb share