Így maradj hidratált futás közben!

Akár futóversenyre készülünk, akár csak a napi edzésünket hajtjuk végre, nem szabad megfeledkeznünk a kellő mennyiségű folyadékbevitelről és a megfelelő hidratálásról!

Ha nem iszunk elég vizet, az nemcsak teljesítményükre lehet hatással, de szervezetünk regenerálódási folyamatait is visszavetheti. A Telekom Vivicittá Virtuális Futónapok hivatalos ásványvize, a Szentkirályi az alábbiakban hasznos tippeket ad a hidratáláshoz:

  • Gondolkodj előre, és már a futást megelőző napon is fordíts kiemelt figyelmet a bevitt folyadék mennyiségére! Kisebb adagokra felosztva, de kellő gyakorisággal igyál vizet - még jobb, ha ásványvizet választasz.
  • Reggeli futás esetében már ébredés után nyiss egy nagy pohár vízzel, hogy felébreszd és beindítsd szervezeted.
  • Figyelj a folyamatos ásványvízpótlásra edzés közben is! A komfortérzet miatt futás közben ne ess túlzásba, és inkább csak 1-2 korttyal tartsd frissen magad. Negyedóránként 1-2 dl ásványvíz javasolt, hosszútáv esetében pedig fél óránként 2,5 dl.
  • A legfontosabb, hogy bátran hallgass tested jelzéseire, és fokozatosan tapasztald ki, számodra mennyi víz szükséges futás közben.
  • Az edzés végeztével ne felejtsd el minél hamarabb pótolni az elveszített folyadékot, és a futást követő időszakban igyál az átlagosnál is több ásványvizet!

Mivel az izzadás során értékes nyomelemek és ásványi anyagok is távoznak a szervezetből, fontos, hogy sportoláshoz ásványvizet válassz, amely segíthet pótolni az elvesztett ásványi anyagokat. Ezek azért fontosak szervezetünk számára, mert befolyásolják az enzimek és hormonok működését, továbbá hozzájárulnak a vitaminok beépüléséhez. Ásványi anyagok nélkül a vitaminok nem fejtik ki szervezetünkre gyakorolt jótékony hatásukat.

fb share