Hidratációs tippek futóknak a Szentkirályitól

Idén először vár titeket ásványvíz a Telekom Vivicittá frissítőállomásain a Szentkirályi jóvoltából. Íme néhány tanács a hidratáláshoz a Szentkirályi futónagykövetétől.


1. A sportolással járó folyadékveszteséget kompenzáld előre: futóedzés előtt fél órában fogyassz kisebb adagokban kb. fél liter vizet.

2. Az elvesztett vizet folyamatosan pótold. Futás közben negyedóránként 1-2 kortyot, maximum 1 dl-t igyál; az azt követő 30 percben pedig fokozatosan 2,5 dl-t.

3. Futóverseny közben, ha nem viszel magaddal vizet, minden frissítőponton (4-5 kilométerenként) frissíts!

4. A verejtékkel számos ásványi anyag és nyomelem távozik a szervezetből; ezek pótlása nélkülözhetetlen. Érdemes ezért ásványvizet fogyasztani.

5. Ha reggel futsz, ébredés után igyál egy nagy pohár ásványvizet!

6. Hosszabb táv esetén még fontosabb az izzadással elveszített folyadék és ásványi anyagok pótlása. Ha növeled a megszokott futótávod, vigyél magaddal több ásványvizet!

Korompay-Túróczi Réka hosszútávfutó, triatlonista a Szentkirályi Fuss neki! nevű programjában négy futó felkészülését segíti a Telekom Vivicittára. További tippjei a Szentkirályi Facebook és Instagram oldalán találhatók.

fb share