SZAUNÁZNI JÓ!

Szaunázni mindig jó, ilyenkor télen, a hidegben még többen kapnak hozzá kedvet. Jólesik edzés után, az egész napi síelést követően, de egyszerűen testet-lelket melengető kikapcsolódásnak sem utolsó.

A szaunázáshoz időre van szükség, általában egy-másfél órás program. Az a legjobb, ha meztelenül használod az izzasztókamrát. Fürdőruha nélkül az egész testet egyenletesen éri a meleg, és a zuhanyozásokat követően csak így tudsz szárazon bemenni a szaunába.

Jót tesz a bőrödnek, ha szaunázás előtt arc- és testradírt használsz, hogy eltávolítsd az elhalt hámsejteket. Mindig száraz testtel lépj be a szaunába. Edzettségednek megfelelően válaszd az alsó vagy a jóval melegebb felső szintet. Ha van elég hely, le is fekhetsz a hátadra, azonban soha ne pattanj fel, a kimenetelt megelőzően 1-2 percet tölts ülve, nehogy megszédülj. Addig legyél bent, ameddig a testednek jólesik (ez általában 8-12 perc). Mindig teríts magad alá szaunalepedőt, ez felfogja a lecsurgó izzadságot. Te sem szeretnél más izzadságába beleülni. Ha jólesik, akkor dörzsikesztyűvel, kenderkötéllel beszőtt szivaccsal ledörzsölheted a testedet, a végtagokon mindig a legtávolabbi ponttól a szív felé haladva. Ha nem vagy edzésben, soha ne jéghideg vízzel zuhanyozz, a víz hőmérsékletét fokozatosan csökkentsd. Ha szereted és ha van rá lehetőség, egy gyors zuhanyt követően ereszkedj bele a hideg vizű merülőmedencébe. Egyes helyeken jégkamrát is kialakítottak, itt a hőmérséklet 0 fok körüli, pár perc a meleg testnek jólesik ezen a hőmérsékleten. Törülközz meg, és pihenj 5-10 percet. Az egészet kétszer vagy - ha jólesik - háromszor megismételheted. Szaunázás közben ne igyál, ám a végén gondoskodj a folyadék és az ásványi anyagok pótlásáról. A legjobb, ha ásványvizet vagy gyümölcs-, zöld, illetve gyógyteát fogyasztasz. Használd ki, hogy a melegben kinyílt pórusoknak köszönhetően a szaunázás után az ápolókrémek hatóanyagai könnyebben beszívódnak a bőrödbe.

Miért jó?

. Gyorsul a keringés, az erek kitágulnak.

. Fokozódik a sejtműködés és a sejtmegújulás.

. Fokozódik a verejtékmirigyek működése, a verejtékkel a szervezetben levő káros anyagok is távoznak.

. Növeli a szervezet ellenálló képességét a különböző fertőzésekkel szemben, erősíti az immunrendszert.

Forrás: Nők Lapja Café

fb share