Hőségriadó vasárnapra - körültekintően készülj fel!

Jócskán kibővített frissítési szolgáltatással, megerősített orvosi jelenléttel, kitolt visszalépési lehetőséggel készülünk a hőségriadó okán. Tanácsainkat megfontolva állj rajthoz a 22. K&H mozdulj! maraton- és félmaratonváltón!


Az országos tisztifőorvos az Országos Meteorológiai Szolgálat előrejelzése alapján, figyelembe véve az Országos Közegészségügyi Központ ajánlását június 11. (csütörtök) 12 órától június 15. (hétfő) 24 óráig másodfokú hőségriasztást adott ki. Az erről szóló hírt itt olvashatod.

A június 14-i K&H mozdulj! maraton- és félmaratonváltó eseményünket (annak minden résztávjával) az előre meghirdetett módon megrendezzük.

Ez az eseményünk hosszú évek óta júniusban, jobbára melegben vagy nagyon melegben zajlik. Kérjük, hogy ezt figyelembe véve és a lenti tanácsainkat megfontolva dönts a vasárnapi részvételről.

A hőségriasztás bejelentése után a következő lépéseket tesszük:

  • A 7 kilométeres útvonalon a váltóknak 2, az egyéni félmaratonistáknak 3 helyen terveztünk frissítő pontot. Ezt most kiegészítjük további 5 vízvételi ponttal. Ezek az útvonalon felállított vízcsapok vagy zuhanykapuk lesznek. Az útvonalon a 2 útvonalfrissítőnél lesz sorcsap, illetve a célban is.
  • Zuhanykapu az útvonalon 1 helyszínen, a célnál 1 helyszínen lesz, illetve az egyéni félmaratonisták szivacsot is kapnak, amit a frissítő állomásokon bevizezhetnek. Ugyanakkor valószínűl, hogy a nagy melegben nem lesz mindig hideg az állomásokon kínált víz.
  • Minden váltózónában felállítunk egy-egy 6x3 méteres oldalfal nélküli sátrat, amely árnyékot ad az ott-tartózkodóknak.
  • Az útvonalon növeljük a mozgó egészségügyi személyzetet, hogy ha valaki ellátásra szorulna, azt még gyorsabban megtehessük.
  • A hőségre való tekintettel, kivételesen a 10 órás rajt pillanatáig megadjuk a lehetőséget a visszalépésre. Ennek jelzése a következő módokon történhet:
    • az online visszalépési oldalon található űrlap kitöltésével,
    • az esemény helyszínén a versenyközpontban a probléma megoldás asztalnál, a visszalépési nyomtatvány kitöltésével.
      (A jóváírás mértéke: a nevezési díjból 500 Ft kezelési költség levonása után fennmaradt összeg. A visszalépés miatti jóváírásokat a beérkezéstől számított maximum 30 napon belül dolgozzuk fel, amiről visszaigazoló e-mailt küldünk. Ha már felvetted a rajtcsomagodat, a visszalépést csak a rajtcsomag hiánytalan visszaszolgáltatásával tudjuk elfogadni. Ezt az eseményt követő héten is el tudod juttatni részünkre.)

DÖNTS OKOSAN! A Te személyes döntésed és felelősséged, hogy rajthoz állsz vagy sem ilyen körülmények között.


Ha velünk futsz vasárnap, kérjük, vedd figyelembe következő javaslatainkat:

  • Már szombaton igyál többet az átlagosnál, és vasárnap reggel is innod kell bőven a rajt előtt.
  • Hozz magaddal palackos vizet a rajthoz, mert a váltótársadra biztos várakoznod kell, és közben is innod kell.
  • Ne állj be a váltózónába túl hamar! Beszéljétek meg, hogy kb. hány perc alatt futja le a váltótársad a távot (ez még a leggyorsabbaknak is kb. 21 perc). Nincsenek csodák, nem fog 10-20-30 perccel korábban odaérni. Sokan helytelenül már akkor odaállnak a váltózónába, amikor a társ épp csak elindul a 7 kilométerre. Figyelj erre!
  • Öltözz okosan! Sapka ajánlott, amit folyamatosan vizezhetsz is. Ne fuss fekete ruhában, vagy hosszú, félhosszú nadrágban! A szellős futóruha most előnyösebb.
  • Ne akarj most egyéni csúcsot futni! Fuss, kocogj egy kényelmeset, élvezd a versenyt és a jó társaságot.
  • Frissíts minden állomáson, de mértékkel. A 2. vagy 3. pohár víz csak a lelkednek kell, a testednek már fölösleges. Gondolj az utánad jövőkre is!
  • A 7 kilométeres kör kb. 30%-a részben vagy teljesen árnyékos. Ha tudsz, fuss ezeken a szakaszokon az árnyékban!
  • Figyeld a szervezeted jelzéseit, lassíts, állj meg, ha valami szokatlant tapasztalsz!
  • A verseny orvosi stábjának fogadd el az utasításait, ha kapcsolatba kerülsz velük!
  • A hőség mellett nagyon erős UV sugárzás is várható, a fedetlen testrészeidet védd naptejjel!
  • A rajtszámod hátulján töltsd ki a baj esetén értesítendő személy telefonszámát!
  • Soha ne állj rajthoz sérülten, betegen (megfázás, láz, hasmenés, hasi görcs, stb.)! A várható hőségben ez kiemelten megszívlelendő.

Figyelmeztetés minden résztvevőnek!

  • A sporttevékenység az összes élettani előnye mellett - nagyon kis mértékben ugyan, de - veszélyeket is jelenthet.
  • Fontos, hogy komoly teljesítmény előtt konzultálj az orvosoddal!
  • Csak felkészülten vegyél részt az átlagosnál nagyobb igénybevételt jelentő sporteseményen vagy megterhelőbb edzésen!
  • Betegen, sérülten, lázasan, hányás vagy hasmenés után ne vegyél részt a kinézett eseményen, a soron következő edzésen!
  • Bármilyen szokatlan jelet érzel magadon sportolás közben, lassíts, állj meg, ha kell, kérj segítséget!
  • A fentiek nem függnek a sporttevékenység hosszától, egyedi, hogy kinek mi jelent komoly teljesítményt. Légy felelős önmagadért, sportolj okosan!
  • Az esemény során felmerülő egészségügyi problémák hatékony és gyors megoldása érdekében a RAJTSZÁM HÁTOLDALÁN TALÁLHATÓ EGÉSZSÉGÜGYI RÉSZ KITÖLTÉSE MINDENKI SZÁMÁRA ELENGEDHETETLENÜL FONTOS!

fb share