Ismerd meg az adidas maratoni iramfutóit!

AZ ADIDAS IRAMFUTÓK - akik tartják helyetted a tempót!

Előfordulhat, főleg a tapasztalatlanabb, vagy az első maratonjukat futókkal, hogy a táv első felében minden megy a terv szerint, aztán valahogy elfogy a szufla. És nem tudják, hogy a rettegett fal hogyan mászható meg, hogyan győzhető le a mumus. A vége pedig az, hogy nem sikerül a kitűzött célt elérni - noha annyira megvalósíthatónak tűnt.

Ennek sok oka lehet, de két dolog mindenképp megfoghatja a futó lábát - ha amúgy rendesen felkészült. Az egyik, hogy rosszul osztotta be erejét, a frissítésre szánt időt. Csúnyán mondva: elfutotta az elejét. A másik pedig az, hogy ahogy fogynak a kilométerek, mentálisan egyre nehezebb megküzdeni a fáradtsággal. A problémákra megoldást nyújtanak majd a SPAR Budapest Maraton® iramfutói. Tartják a kitűzött célidődhöz szükséges tempót, nem hagynak túl gyorsan futni, és biztatnak majd, ha fáradnál. Lelki frissítőként állnak a rendelkezésedre, és a munka egy részét magukra vállalják. Gondolkodnak a helyetted, figyelik az időt, segítenek. Könnyű őket megismerni, hiszen az első kilométeren még tábla is van a kezükben, utána pedig messzire ellátszanak a derekukra kötött lufik. De nem csak ők motiválnak majd a következő kilométerekre. Elég lesz csak arra gondolni, hogy az iramfutók körül csoportosuló emberek, legyen az álmuk három vagy öt órás maraton, mind egy szálig be fogják teljesíteni ezt az álmot. És te is.

  • 3:30, piros lufi (tervezett tempó: 4:54-5:02 perc/km, egyenletesen lassuló - Juhász Péter, Peyer Zoltán - 2-es, zöld zóna vége felé).

Tapasztalt nyúlként vezeti csapatát az 3:30-as iramfutó. A vége felé talán lehet, hogy a frissítőpontoknál többet időzik a csoport, de aztán magabiztosan menetelnek a 3 és fél órás maraton felé.

  • 4:00, fehér lufi (tervezett tempó: 5:37-5:45 perc/km, egyenletesen lassuló - Ispánki Zoltán, Karlowits-Juhász Tamás - 4-es, kék zóna közepe).

Négy teljes óra, ami már elég sok idő ahhoz, hogy nagyon odafigyelj arra, hogy egyrészt mindenhol megállj frissíteni, másrészt sehol ne időzz többet, mint szükséges. De ne félj, az iramfutók nem is hagynak túl sok - vagy túl kevés - ideig lazulni. És meglesz a várt eredmény!

  • 4:30, zöld lufi (tervezett tempó: 6:17-6:30 perc/km, egyenletesen lassuló - Makai László, Mészáros Zoli - 5-ös, fekete zóna vége felé).
Itt szükség van a befektetett munkára, precíz teljesítésre és önfegyelemre. Az elhatározásról, az erős akaratról ne is beszéljünk!
Mindezeket egybefogják a 4:30-as iramfutók. Ne aggódj: ha melléjük szegődsz, frissíteni is marad időd elég.

  • 5:00, sárga lufi (tervezett tempó: 6:59-7:15 perc/km, egyenletesen lassuló - Timkó Zoltán - Soós Péter - 6-os, fehér zóna eleje után kb. 15 méterrel).

Öt óra kemény munka, de te nem maradsz magadra. Az iramfutók fogják a kezedet, és átsegítenek a holtpontokon is. Lesz elég idő, hogy frissíts - nem is hagyják, hogy kihagyd. És aztán, ahogy tervezted, célba érsz velük.

  • 5:30, kék lufi (tervezett tempó: 7:38-8:07 perc/km, egyenletesen lassuló - Markovics Márk, Lajkó Csaba - a mezőny vége).

Aki ennyi időt a pályán tölt, az előtt emeljük kalapunkat, hiszen ők azok, akik a leginkább megküzdenek a sikerért. Öt és fél óra fizikai és szellemi erőfeszítés, és ezalatt csüggedni tilos. De nem is fogsz: tavaly remek hangulatban értek be az 5:30-as iramfutók és követőik.

fb share