Melegre készülj vasárnap!

Akár 28 C fokos meleg is lehet vasárnap csapadék nélkül, ami azt jelenti, hogy a félmaraton lefutásához melegnek fogod érezni az időt! Mivel 21,1 km lefutása extrém terhelésnek számít, kérjük, körültekintően készülj fel! Olvasd el ezt a cikket, adunk pár hasznos és fontos tippet!

Vasárnap akár 28 Celsius fok is lehet, így különösen fontos lesz a folyadékbevitel. Kérjük, tanácsainkat megfontolva állj rajthoz a 32. Wizz Air Budapest Félmaratonon!

  • Már szombaton is igyál többet az átlagosnál, vasárnap reggel pedig különösen figyelj a bőséges folyadékfogyasztásra!
  • Ha korán beállsz a rajtba, legyen nálad (palackos) víz. Ha az utolsó hullámban rajtolsz, akkor egy óra is eltelhet, mire az első frissítőállomáshoz érsz.
  • Öltözz okosan! Sapka ajánlott, amit folyamatosan vizezhetsz is. Ne fuss fekete ruhában vagy hosszú, félhosszú nadrágban! A szellős futóruha most előnyösebb.
  • Reggel, amikor megérkezel a helyszínre, még hűvös lehet, de 9-től gyorsan emelkedni fog a hőmérséklet. A reggeli hőérzeted ellenére ne húzz hosszú futóruhát! Ha fázós vagy, inkább vegyél fel egy a rajtnál "eldobható" (ismerősnek odaadható)felsőt vagy egy egyszerű szemeteszsákot - a karoknál és fejnél kilyukasztva.
  • Ne akarj mindenképpen egyéni csúcsot futni! Inkább válassz egy kényelmesebb tempót, élvezd a versenyt és a jó társaságot.
  • Frissíts minden állomáson, de mértékkel. A 2. vagy 3. pohár víz csak a lelkednek kell, a testednek már fölösleges. Gondolj az utánad jövőkre is!
  • A rajtnál és mindegyik frissítőállomáson lehetőség lesz a rajtszámfelvételkor kapott szivacs megnedvesítésére.
  • Ahol tudsz, fuss az árnyékban!
  • Figyeld a szervezeted jelzéseit, lassíts, állj meg, ha valami szokatlant tapasztalsz!
  • A verseny orvosi stábjának fogadd el az utasításait, ha kapcsolatba kerülsz velük!
  • A rajtszámod hátulján töltsd ki a baj esetén értesítendő személy telefonszámát!
  • Soha ne állj rajthoz sérülten, betegen (megfázás, láz, hasmenés, hasi görcs, stb.)! A várható melegben ez kiemelten megszívlelendő.
  • Ha nagyon meleg lesz, és nagyon izzadsz, érdemes a sópótlásra is odafigyelni, ezt sótablettával vagy izotóniás itallal is megteheted!

Általános figyelmeztetések minden résztvevőnek:

  • A sporttevékenység az összes élettani előnye mellett - nagyon kis mértékben ugyan, de - veszélyeket is jelenthet.
  • Fontos, hogy komoly teljesítmény előtt konzultálj az orvosoddal!
  • Csak felkészülten vegyél részt az átlagosnál nagyobb igénybevételt jelentő sporteseményen vagy megterhelőbb edzésen!
  • Bármilyen szokatlan jelet érzel magadon sportolás közben, lassíts, s ha kell, kérj segítséget!
  • A fentiek nem függnek a sporttevékenység hosszától, egyedi, hogy kinek mi jelent komoly teljesítményt. Légy felelős önmagadért, sportolj okosan!
  • Az esemény során felmerülő egészségügyi problémák hatékony és gyors megoldása érdekében a rajtszám hátoldalán található egészségügyi rész kitöltése mindenki számára elengedhetetlenül fontos!

Találkozunk a rajtnál!