Szemelvények a Spuri Futómagazinból: Maratoni versenystratégiák

Maratoni versenyre készülni nem sétagalopp: több hónap kőkemény munkája szükségeltetik hozzá. A becsületesen elvégzett edzésmunka viszont garantáltan megtérül a verseny napján: ideális esetben aznap éred el a csúcsformádat.

Hogy sikerüljön is, amit elterveztél, ehhez szintén kell egy kis utánagondolás, vagyis egy külön terv a verseny napjára, az összes részlettel, mint a bemelegítés, az iram stratégiája, teendők az első kilométereken, a táv első felében, féltávon, illetve az utolsó 5-6 kilométeren.
A kezdők, akik a táv teljesítését tűzték ki maguk elé, azoknak elég, ha a rajt utáni pár kilométer alatt "bemelegednek". Mindenki másnak, aki szeretne egy bizonyos időn belül futni, optimális bemelegítéssel kell kezdenie a napot.

A folytatást a Spuri Futómagazin most megjelent őszi lapszámában olvashatod, melyet beszerezhetsz a BSI nevezési irodájában, a budapesti Spuri Futóboltban és a BSI eseményeken, az információs sátorban. Az előfizetésről itt >>> tájékozódhatsz.

Kapcsolódó anyagok

» Spuri Futó Magazin
fb share