Primavera - Egész évben

Minden olyan esetben, amikor szervezetünk energiaigénye növekszik, a folyadékigény is nő. Éppen ezért sportoláskor fokozottan oda kell figyelni a vízpótlásra.

Egy órányi intenzív sportolás, mint a futás, és az ezzel járó izzadás akár másfél liter folyadékveszteséget is előidézhet a szervezetben. A testtömeg két százalékának megfelelő veszteség esetén a vér már nem tud elegendő oxigént szállítani az izmokhoz, ezért azok hamar kifáradnak és akár 10%-os teljesítményromlás is felléphet.

Mikor és mennyit?
- Előtte: Sport előtt fél-egy órával tanácsos fél liter ásványvizet meginni.
- Közben 15-20 percenként 1-2 dl víz elfogyasztása ideális.
- Utána: Az edzést követő két órán belül fél-egy liter (vagy több, a folyadékveszteségtől függően) ásványvizet célszerű meginni, még ha nem is vagyunk szomjasak. Ügyelni kell azonban arra, hogy ne egyszerre, hanem fokozatosan vegyük magunkhoz ezt a mennyiséget.

Jól lenni
A jól-léthez, a jó közérzethez, az energikus működéshez és az egészséges pszichológiai és fizikai funkciók fenntartásához nélkülözhetetlen a megfelelő arányú ásványi anyagokat és ásványi sókat tartalmazó víz napi fogyasztása. A Primavera, a benne levő ásványi anyag tartalom kombinációjának köszönhetően egy megfelelő egyensúlyt képviselő ásványvíz.

fb share